Palautus/Reklamaatio

On kaksi tyyppiä palautuksia: Peruutus ja Reklamaatio

Peruutus

Peruutus tarkoittaa, että et enää halua tuotetta, ehkä virheostoksen vuoksi. Peruutuksen yhteydessä vastaat tuotteen palautuskustannuksista meille. Voit joko lähettää itse tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi palautuslipun.

Reklamaatio

Reklamaatio tarkoittaa, että jotain on rikki tai puuttuu tilaamastasi tuotteesta. Reklamaation yhteydessä me vastaamme palautuskustannuksista, jos tuote on palautettava meille. Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi ilmaisen palautuslipun.

Kysymyksiä peruuttamisesta

“Kuinka kauan voin peruuttaa ostoksen teiltä?”

Voit peruuttaa ostoksen 90 päivän kuluessa. EU:n kuluttajansuojalainsäädännön mukaan sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Tarjoamme sen jälkeen lisäksi 74 päivän avoimen kaupan (yhteensä 90 päivää).

”Kuinka paljon maksaa ostoksen peruuttaminen?”

Kun perut ostoksen, maksat palautusmaksun. Voit joko lähettää sen itse tai pyytää meitä lähettämään palautuslipun, jonka hinta on 49 kr ja se vähennetään palautettavasta summastasi.

”Voinko peruuttaa tilaukseni ennen kuin olen saanut sen?”

Lähetämme kaikki tilaukset samana päivänä, jos olemme onnekkaita, voimme pysäyttää sen ennen kuin se lähtee. Emme kuitenkaan voi taata sitä.

”Voinko muuttaa tilaukseni sisältöä ennen kuin olen saanut sen?”

Valitettavasti et voi muuttaa tilausta ostoksen suorittamisen jälkeen. Tämä johtuu siitä, että ostos tehdään Klarnan kautta emmekä voi muuttaa olemassa olevaa maksua (vain hyvittää tai peruuttaa).

”Kuinka peruutan ostokseni?”

Ota yhteyttä meihin täällä aloittaaksesi tapauksen ja saadaksesi lisäohjeita tuotteiden palauttamiseen.

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, ilmoita siitä meille 90 päivän kuluessa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tilauksesi.

”Voinko peruuttaa minkä tahansa ostoksen?”

Ei, jotkin tuotteet/kategoriat eivät kuulu peruutusoikeuden piiriin. Tämä tarkoittaa, että sinulla ei ole oikeutta palauttaa näitä tuotteita. Kun peruutusoikeutta ei ole, se ilmoitetaan tuotteen yhteydessä verkkosivustolla. Peruutusoikeuden ulkopuolelle jäävät kategoriat ovat: seinäpedit

”Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani ajoissa toimipisteestä?”

Sinun on vastattava paketin vastaanottamisesta tai noutamisesta sen mukaisesti kuin ohjeet, jotka saat tilauksen yhteydessä. Paketit, joita ei ole noudettu toimipisteestä määräajan kuluessa, lähetetään takaisin meille. Näissä tapauksissa meillä on oikeus periä enintään 250 kr:n hallinnollinen maksu, joka vastaa kustannuksiamme käsittelystä ja rahtikuluista, jos et nouda pakettiasi toimipisteestä tai et ota toimitustasi vastaan ohjeiden mukaisesti.

Kysymyksiä reklamaatiosta

”Olen saanut rikkoutuneen tuotteen, tai jotain muuta kuin tilasin, mitä teen nyt?”

Ota yhteyttä meihin tästä aloittaaksesi reklamaation.

”Kuinka kauan minulla on aikaa reklamoida tuote?”

Jos tuotteessa on jotain vikaa, sinulla on oikeus tehdä reklamaatio virheellisestä tuotteesta voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Ruotsissa sinulla on oikeus reklamoida tuotteen alkuperäisiä vikoja, jotka ilmenevät kolmen vuoden kuluessa tuotteen toimittamisesta (vastuuajan). Sinun on aina tehtävä reklamaatio kohtuullisessa ajassa siitä, kun olisit pitänyt huomata virhe.

”Mitä reklamointi maksaa?”

Ei mitään hyväksytyn reklamaation yhteydessä. Kun reklamoitu tuote on vastaanotettu ja hyväksytty, palautamme sinulle tuotteen hinnan. Meillä on oikeus kieltäytyä reklamaatiosta, jos käy ilmi, että tuote ei ole lain mukaan virheellinen. Tällöin meillä on myös oikeus periä kohtuullinen hallinnollinen maksu, joka on enintään 10% tuotteen hinnasta, mikä vastaa tuotteen tutkimuksesta ja toimituskuluista aiheutuvia kustannuksiamme.

”Voinko valita saanko rahani takaisin vai uuden tuotteen?”

Voit toivoa uuden tuotteen tai rahat takaisin. Emme kuitenkaan voi aina taata samaa tuotetta (esimerkiksi jos se on loppunut varastosta), tarjoamme sinulle vastaavaa tuotetta, jonka sinun on hyväksyttävä.

Anna meille palautetta!

Jotta voimme tarjota sinulle ja muille asiakkaillemme parhaan mahdollisen ostokokemuksen, haluaisimme tietää, miten koet palvelumme ja mitä voisimme parantaa. Lähetäthän palautteesi ja parannusehdotuksesi asiakaspalvelumme kautta.